قرار دادن لامبورگینی اوروس در برابر آئودی RS6 ممکن است تلاشی بیهوده برای مقایسهٔ سیب با پرتقال به نظر برسد اما هردوی اینهای خودروهای خانوادگی عملکرد بالا هستند.
یکی از این ماشینها استیشنی شیک با ظاهری مخوف است درحالیکه دیگری کابوس شبانهٔ کراساوورهای پرفورمنس بازار است.
علاوه بر این، نگاهی به مشخصات فنی این دو ماشین نیز نشان میدهد که چرا برگزاری یک مسابقهٔ درگ میان آنها میتواند بسیار جذاب باشد.
هرچند این دو خودرو نشانهای مختلفی بر پیشانی دارند اما هردوی آنها زیر چتر بزرگ گروه فولکسواگن قرار میگیرند و هردو از یک پیشرانه استفاده میکنند.
این یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت آئودی است که خروجی آن در RS6 برابر با 600 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور است.
زیر کاپوت اوروس هم نسخهای ارتقاءیافته از همین موتور قرار گرفته و در اینجا 650 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید میکند.
اختلاف 50 واحدی در قدرت و گشتاور ممکن است روی کاغذ خیلی زیاد به نظر نرسد اما در عمل نتیجهٔ درگ بسیار متفاوت است.
این دو خودروی خانوادگی پرقدرت دو بار به مسابقهٔ درگ میپردازند که در هردو بار اوروس بسرعت از آئودی دور میشود و فاصلهٔ زیادی باز میکند.
سپس، دو مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که در اولی آئودی با اختلاف کمی پیروز میشود.
اما رانندهٔ اوروس اعتراف میکند که سعی در تقلب داشته و به همین دلیل از آئودی عقب مانده است؛
بنابراین مسابقهٔ رولینگ هم برای دومین بار برگزار میشود و با پیروزی اوروس به پایان میرسد هرچند که در اینجا اختلاف با آئودی خیلی کمتر از مسابقهٔ درگ ایستا است.
مشخصات فنی
لامبورگینی اوروس | آئودی RS6 | |
پیشرانه | 4 لیتری V8 توئین توربو | 4 لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | 650 اسب بخار | 600 اسب بخار |
گشتاور | 850 نیوتن متر | 800 نیوتن متر |
گیربکس | 8 سرعته اتوماتیک | 8 سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | 2200 کیلوگرم | 2075 کیلوگرم |
قیمت | 210,000 دلار | 110,000 دلار |
منبع : پدال